1)Συναισθηματική νοημοσύνη

Standard

Στη σημερινή εποχή η γεωμετρική πρόοδος ανάπτυξης επιστημονικών και τεχνολογικών επιτευγμάτων, έχει επιβάλλει ένα διαφορετικό τρόπο ζωής. Οι ευρείες αλλαγές διαμορφώνουν νέες επιτακτικές ανάγκες σε όλες τις εκφάνσεις του σύγχρονου βίου. Μία από αυτές είναι και η αγωγή των παιδιών με συναισθηματική νοημοσύνη.

Κατά συνέπεια οι γονείς χρειάζεται να αναπτύξουν ευφυείς τρόπους για να διδάξουν στα παιδιά τους συναισθηματικά και κοινωνικά μαθήματα, παρόλο που η νέα οικονομικοκοινωνική πραγματικότητα είναι δεσμευτική και στενεύει τα χρονικά περιθώρια ενασχόλησης των γονέων με τα παιδιά τους.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα παιδιά που αναπτύσσονται με συναισθηματική νοημοσύνη είναι ικανά να ελέγχουν τις παρορμήσεις τους, να κατανοούν τα κοινωνικά σήματα των άλλων ανθρώπων, είναι πιο ανθεκτικά και ευπροσάρμοστα και ικανά να συνεχίσουν τις παραγωγικές δραστηριότητες.

Υπάρχουν 3 τύποι γονέων που δεν μπορούν να διδάξουν συναισθηματική νοημοσύνη στα παιδιά τους:

  1. Οι αποστασιοποιημένοι γονείς,οι οποίοι δεν προσεγγίζουν τα παιδιά τους συναισθηματικά, αλλά αντιμετωπίζουν τα συναισθήματα των παιδιών τους ως ασήμαντα. Πολλές φορές  γελοιοποιούν τα συναισθήματα των παιδιών τους και επιθυμούν τη γρήγορη εξαφάνισή τους.
  2. Οι επικριτικοί ή αποδοκιμαστικοί,οι οποίοι κρίνουν και επικρίνουν τις συναισθηματικές εκδηλώσεις των παιδιών τους και δίνουν έμφαση στη συμμόρφωση του παιδιού με «καλά πρότυπα». Τα αποτελέσματα της επικριτικής-αποδοκιμαστικής διαπαιδαγώγησης, ταυτίζονται με αυτά της αποστασιοποιημένης.
  3. Οι επιτρεπτικοί ή παραχωρητικοί, οι οποίοι αποδέχονται ελέυθερα οποιαδήποτε συναισθηματική έκφραση των παιδιών τους, χωρίς να θέτουν όρια. Με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην διδάσκονται τρόπους επίλυσης καθημερινών προβλημάτων.

Αντίθετα οι συναισθηματικοί μέντορες, βλέπουν τα αρνητικά συναισθήματα ευκαιρία για στενότερη επικοινωνία. Παράλληλα σέβονται τα συναισθήματα των παιδιών τους κα προσπαθούν να τα ακούν, να θέτουν όρια, να δείχνουν ενσυναίσθηση, να προσφέρουν καθοδήγησηκαι να διδάσκουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.

Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά μαθαίνουν να εμπιστεύονται και να χειρίζονται τα συναισθήματά τους, αλλά και να λύνουν τα προβλήματά τους. Αποκτούν αυτοεκτίμηση, αναπτύσσουν ικανότητες μάθησης και έχουν καλές σχέσεις με τους άλλους.

πηγή: Gottman J.,Ησυναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών. Πως να μεγαλώσουμε παιδιά με συναισθηματική νοημοσύνη, Ελληνικά γράμματα, Αθήνα, 2000

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s