3) Γλώσσα-ανάγνωση

Standard

Στόχοι:

–Να αναγνωρίζουν από διάφορες συσκευασίες το σύμβολο της ανακύκλωσης.

–Να αναγνωρίζουν λέξεις σχετικές με την ανακύκλωση και να μπορούν να τις ταυτίζουν και να τις αντιστοιχίζουν με τις εικόνες

–Να μπορούν να αναγνωρίζουν τα αρχικά γράμματα των ανακυκλώσιμων αντικειμένων.

–Να βρίσκουν λέξεις που σχετίζονται με την ανακύκλωση από τα γράμματα της Άλφα-Βήτα, μέσω της φωνολογικής ενημερότητας.

–Να  χρησιμοποιούν τις  λέξεις της ανακύκλωσης που αναγνωρίζουν προκειμένου να ανταποκριθούν στις ασκήσεις των φύλλων εργασίας . Παράλληλα να χρησιμοποιουν τις εν λόγω λέξεις και στο ελεύθερο παιχνίδι και στις προσωπικές τους συζητήσεις.

–Να δημιουργούν σύνθετες λέξεις.

Δραστηριότητες:

α) Εντοπισμός του συμβόλου ανακύκλωσης

Τα παιδιά παρατηρούν και επεξεργάζονται το σύμβολο της ανακύκλωσης μέσα από το εποπτικό υλικό και τις άδειες συσκευασίες άχρηστων πλέον αντικειμένων. Το ζωγραφίζουν στις ζωγραφιές τους με θέμα την ανακύκλωση. το εντοπίζουν την ώρα του φαγητού, παραδείγματος χάριν, στα γιαουρτάκια τους, στους χυμούς τους κλπ

β) Ταύτιση λέξεων-αντιστοίχιση λέξεων και αντικειμένων

Διαμορφώσαμε έναν πίνακα αναφοράς στον οποίο υπάρχει αντιστοιχία εικόνων και λέξεων σχετικών με την ανακύκλωση. Τα παιδιά προσπαθούσαν να ταυτίσουν με τις καρτελίτσες τους τις λέξεις και να τις αντιστοιχίσουν με εικόνες.

γ) Τόμπολες ανάγνωσης

Κατασκευάσαμε τόμπολες ανάγνωσης με λέξεις όπως

–Ανακύκλωση

–Χαρτί

–Αλουμίνιο

–Πλαστικό

και τα παιδιά έπαιζαν τόσο σε οργανωμένες δραστηριότητες, όσο και στο ελεύθερό τους παιχνίδι. Επίσης, χωρίσαμε τις λέξεις σε γράμματα και τα παιδιά προσπαθούσαν να συνδέσουν τα γράμματα μεταξύ τους για να φτιάξουν λέξεις.

δ) Το αλφαβητάρι της Ανακύκλωσης

Προσπαθήσαμε με τα παιδιά να βρούμε όσες, το δυνατόν, περισσότερες λέξεις που σχετίζονται με την ανακύκλωση βασισμένοι στα γράμματα της άλφα-βήτα. Αφού τις βρήκαμε, τις καταγράψαμε και φτιάξαμε κάποια φύλλα εργασίας που ζωγράφισαν τα παιδιά. Παράλληλα «διάβαζαν» τις λέξεις  χρησιμοποιώντας ως βοηθό τις εικόνες που βρίσκονταν δίπλα από κάθε λέξη.

ε) Αρχικό γράμμα των λέξεων

Με την πείρα που αποκτήσαμε εξαιτίας των πολλών ασκήσεων φωνολογικής ενημερότητας που έχουμε κάνει, προσπαθήσαμε να αντιστοιχίσουμε το αρχικό γράμμα κάθε λέξης με την κατάλληλη εικόνα.

στ) Δημιουργία σύνθετων λέξεων

Αυτή η δραστηριότητα συνδέεται στενά με την ανάγνωση-ακρόαση παραμυθιού «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι». Στο παραμύθι περιλαμβάνονται λέξεις όπως,

Γυαλόχαρτο, τραπουλόχαρτο, χαρτομάντιλο, χαρτόκουτο, χαρτοφάκελος, στυπόχαρτο, χαρτοσακούλα, κλπ. Με βάση αυτές τις λέξεις κατασκευάσαμε καρτέλες με λέξεις και εικόνες, παραδείγματος χάριν:

Χαρτί(εικονα)+μαντήλι(εικόνα)=σύνθετη λέξη

Τα παιδιά προσπαθούσαν να συνθέσουν τις λέξεις, βάσει των καρτελών. Έπειτα τοποθετήσαμε κάτω στη μικέτα διάφορα αντικείμενα, γυαλόχαρτο, τραπουλόχαρτο, χαρτομάντιλο, χαρτόκουτο, χαρτοσακούλα κλπ. Κάτω από τα αντικείμενα τοποθετήσαμε τις αντίστοιχες λέξεις. Τα παιδιά παρατήρησαν για αρκετή ώρα τις λέξεις. Κάποια στιγμή τις αναποδογυρίσαμε και τις ανακατέψαμε.Τα παιδιά προσπάθησαν να αντιστοιχίσουν τα αντικείμενα με τις λέξεις.


Advertisements

2 responses »

  1. Ευχαριστώ πάρα πολύ Καλή Μου Μάγισσα, βέβαια, προχωρώ την ανάρτηση της εργασία με πολύ αργούς ρυθμούς, λόγω καλοκαιριού. Δεν ξεχνάω πάντως να διορθώνω και έπονται πολλές αναθεωρήσεις του κειμένου στη συνέχεια. Είναι λίγο μεγάλο και δεν προλαβαίνω αλλά που θα μου πάει;;Φιλάκια Πολλα Αληθινά και ευχαριστώ πάρα πολύ για τις ευχές!!!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s