3) Γλώσσα-Γραφή

Standard

Στόχοι:

–Να γράφουν πράγματα που για τα ίδια έχουν νόημα και που συνδέονται με τις δραστηριότητες της ανακύκλωσης που διεξάγονται στο νηπιαγωγείο.

–Να αναπτύσσουν τη λεπτή κινητικότητά τους, μέσα από φύλλα εργασίας.

–Να κατανοήσουν τη σημασία της γραφής, ως μέσο μεταφοράς πληροφοριών.

–Να μπορούν να συνθέτουν τα γράμματα της λέξης ανακύκλωση, με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς, και να τα μεταφέρουν στο χαρτί.

–Να προσπαθήσουν, μέσα από την άσκηση του σταυρολέξου να βρίσκουν τις λέξεις, με τη βοήθεια των εικόνων, και να τις  μεταφέρουν στα τετραγωνάκια, όπως μπορούν.

Δραστηριότητες:

1) Το ποίημα της ανακύκλωσης

Πάνω στον πίνακα αναφοράς γράψαμε ένα ποίημα που είχε σχέση με την ανακύκλωση,. Τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να γράψουν, όπως μπορούσαν το ποίημα και έπειτα να διακοσμήσουν  την εργασία τους με χαρτάκια κομμένα από άχρηστα, πλέον, χαρτονάκια.

2) Διαδρομές ανακυκλώσιμων υλικών

Τα παιδιά, μέσα από το παιχνίδι των διαδρομών, ενθαρρύνονται  να αναπαραστήσουν στο χαρτί τη διαδρομή που κάνουν τα σκουπίδια, προκειμένου να καταλήξουν στους κάδους ανακύκλωσης.

3) Μεταφορά λέξεων της ανακύκλωσης.

Τα παιδιά συμβουλεύονται τους πίνακες αναφοράς που υπάρχουν για να συνδέσουν στο μυαλό τους τις εικόνες με τις κατάλληλες λέξεις και τις μεταφέρουν στο χαρτί όταν τους υποβάλλεται το ερώτημα: «Τελικά, ποια υλικά ανακυκλώνονται»;;

4) Κρεμάλα και σύνδεση γραμμάτων

Μέσα σε έναν εικονικό κάδο ανακύκλωσης βρίσκονται τα γράμματα που ολοκληρώνουν τη λέξη, ανακύκλωση. Τα παιδιά με τη βοήθεια των καρτελών που τους δίνονται ψάχνουν να βρουν τα γράμματα, να τα συνθέσουν και να τα μεταφέρουν  στο χαρτί. Πρίν από αυτή τη δραστηριότητα είχε προηγηθεί το δημοφιλές παιχνίδι «Κρεμάλα» κατα τη διάρκεια του οποίου βάλαμε πολλές λέξεις σχετικές με την ανακύκλωση και τα παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν τις λέξεις, φωνάζοντας τα γράμματα. Ήταν μια πολύ ευχάριστη δραστηριότητα γιατί τα παιδιά διασκέδαζαν , μάζευαν πόντους και ταυτόχρονα έκαναν φωνολογικές ασκήσεις.

5) Το σταυρόλεξο

Τα παιδιά με τη βοήθεια των εικόνων, προσπάθησαν να μεταφέρουν τα γράμματα των λέξεων στα τετραγωνάκια ενός μικρού σταυρολέξου, πράγμα καθόλου εύκολο για εκείνα. Μερικά παιδιά τα κατάφεραν να λύσουν το σταυρόλεξο, άλλα όχι. Πάντως ενθαρρύνθηκαν και προσπάθησαν πολύ να κάνουν την άσκηση, χωρίς πίεση. Εξάλλου ήταν μια άσκηση με καθαρά πειραματικό χαρακτήρα.

Σεαυτό το σημείο τελειώνει το κεφάλαιο της Γλώσσας. Θα ακολουθήσουν δραστηριότητες που αφορούν όλες τις επιστήμες του διαθεματικού προγράμματος για το νηπιαγωγείο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s