Φεβρουάριος-παιδί και μαθηματικά

Standard

Στόχοι

–Να διατάσσουν αντικείμενα ανάλογα με το μήκος και το μέγεθός τους.

–Να αντιστοιχίζουν τα αντικείμενα στους κάδους ανακύκλωσης

–Να ομαδοποιούν τα ανακυκλώσιμα υλικά

–Να διερευνήσουν την έννοια του αριθμού και να αντιστοιχίσουν ανακυκλώσιμα υλικά με αριθμούς.

–Να μπορούν να μετρούν και να γράφουν τον αριθμό, όποτε τους ζητείται.

1) Διατάξεις

Είχαμε κόψει με τα παιδιά διάφορες λωρίδες από παλιές εφημερίδες και ζητήσαμε να τοποθετήσουν τις εφημερίδες σε σειρά από τη μεγαλύτερη στη μικρότερη. Στο παρελθόν είχαν γίνει πολλές παρόμοιες δραστηριότητες, οπότε τους ήταν εύκολο. Οι λωρίδες τοποθετήθηκαν αργότερα στη γωνιά των μαθηματικών και τα παιδιά έπαιζαν κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων. Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και ως προς τη διάταξη των μεγεθών. Είχαμε δώσει στα παιδιά χάρτινα φορτηγά του εργοστασίου της ανακύκλωσης και ζητήσαμε να διατάξουν τα φορτηγά από το μικρότερο στο μεγαλύτερο αυτή τη φορά. Μετά το τέλος της δραστηριότητας τα φορτηγάκια μεταφέρθηκαν και αυτά με τη σειρά τους στη γωνιά των μαθηματικών και χρησιμοποιήθηκαν στο ελεύθερο παιχνίδι τους.

2) Αντιστοίχηση ανακυκλώσιμων αντικειμένων  στους κάδους ανακύκλωσης.

Η δραστηριότητα αυτή ξεκίνησε σαφώς με εμπράγματους χειρισμούς. Τα παιδιά τοποθετούσαν στους κάδους της ανακύκλωσης τα αντίστοιχα ανακυκλώσιμα αντικείμενα και αναπαράστησαν την παραπάνω διαδικασία στο χαρτί.

3) Ομαδοποίηση ανακυκλώσιμων αντικειμένων

Είχαμε τοποθετήσει σκόρπια στη γωνιά της παρεούλας διάφορα σκουπίδια (χάρτινα, μεταλλικά, πλαστικά, γυάλινα, νάυλον κλπ). Τα παιδιά καλούνταν να ξεχωρίσουν τα σκουπίδια, να τα βάλουν σε ομάδες και έπειτα να τα βάλουν στους κάδους της ανακύκλωσης. Η δραστηριότητα αυτή μεταφέρθηκε και στο χαρτί, αναπαραστατικά.

4) Έννοιες των αριθμών και αντιστοίχηση

Τέτοιου είδους δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν πολλές φορές κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Κάθε φορά που διερευνούσαμε την έννοια ενός αριθμού  τη συνδέαμε και με το πρόγραμμα της ανακύκλωσης. Πρωτίστως με εμπράγματους χειρισμούς μετρούσαν τα ανακυκλώσιμα αντικείμενα και έπειτα τα αντιστοίχαζαν με τους αριθμούς. Οι δραστηριότητες αυτές γίνονταν και σε ομάδες και εξατομικευμένα. Ήταν ευχάριστες γιατί τα παιδιά έπαιζαν και παράλληλα εξασκούσαν τη μνήμη τους.

5) Γράφουν τον αριθμό όποτε ζητείται.

Με το πέρασμα του χρόνου οι δραστηριότητες στα μαθηματικά γίνονταν λίγο πιο δύσκολες. Είναι πιο είκολο, σαφώς, να βλέπουν έτοιμο τον αριθμό και να αντιστοιχίζουν ή να βάζουν ανακυκλώσιμα αντικείμενα στους κάδους, από το να μετρούν και να ανακαλούν στη μνήμη τους τον κατάλληλο αριθμό.Προσπαθήσαμε, ποικιλοτρόπως, να διώξουμε τις δυσκολίες με δραστηριότητες  διαφορετικού τύπου. Δουλεύοντας σε ομάδες τα παιδιά συνεργάζονταν μεταξύ τους και έβρισκαν τις λύσεις μόνα τους, χωρίς δικές μας περιττές παρεμβάσεις. Επίσης, τους βοήθησε η ενασχόληση τους με τα μαθηματικά και κατα τη διάρκειά των ελεύθερων δραστηριοτήτων.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s