B) Παιδί και φυσικό περιβάλλον

Standard

Στόχοι:

–Να καλλιεργήσουν την παρατηρητικότητα και την ενεργητική τους ικανότητα

–Να ακούν και να παρατηρούν

–Να συλλέγουν πληροφορίες

–Να ταξινομούν

–Να κατανοήσουν και να εφραρμόσουν βιωματικά τη γνώση πουν έχουν αποκτήσει σχετικά με την αποδόμηση των υλικών

–Να ενισχυθεί η διάθεση των παιδιών για πειραματισμό και ανακάλυψη

Δραστηριότητες:

Δημιοργία σκουπιδότοπου στην αυλή

2η φάση

Προκειμένου να αντιληφθούμε πώς τα σκουπίδια διασπώνται από τη γη «φυτέψαμε» με τα παιδιά έναν σκουπιδότοπο στην αυλή του σχολείου. Με το φτυαράκι σκάψαμε πολλες λακουβίτσες και σε κάθε μία από αυτές τοποθετήσαμε και από ένα σκουπίδι. Αμέσως μετά την τοποθέτητση καλύπταμε με χώμα τις λακούβες και καρφώναμε μια ταμπελίτσα με το όνομα του σκουπιδιού. Τα σκουπίδια που θάψαμε ήταν τα εξής:

–ξύλο

–φλούδες από φρούτα

–κομμάτια από ύφασμα

–αλουμινένιο κουτάκι

–γυαλί

–φύλλα από δέντρα

–χαρτί

Μετά από αυτή τη διαδικασία θα έπρεπε να περιμένουμε σαράντα μές για να ξεθάψουμε τα σκουπίδια.

2η φάση

Κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης της δρατσηριότητας, και εφόσον πέρασαν σαράντα μέρες από τότε που θάψαμε τα σκουπίδια, έπρεπε να τα ξεθάψουμε και να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας από το πείραμα. Διατυπώσαμε ερωτήματα όπως:

–Πως σας φαίνονται;

–Ποιά από αυτά έχουν διασπαστεί και ποιά έχουν αλλοιωθεί;

–Ποιά έχουν παραμείνει ίδια, όπως όταν τα φυτέψαμε στο χώμα;

–Ποιά είναι τα τελικά συμπεράσματα που βγάζετε εσείς από αυτή τη διαδικασία τελικά;

–Ποιά σκουπίδια κάνουν κακό στο περιβάλλον και ποιά όχι;;

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s