Editorial#24

Standard

Η επιχείρηση κουβαδάκι..ακόμη καλά κρατεί. Μπορεί το καλοκαιράκι σιγά-σιγά να μας γνέφει με το μαντήλι του, αλλά εμείς δεν το βάζουμε κάτω..δεν το αποχαιρετάμε τόσο εύκολα. Όχι επειδή δε μας αρέσουν οι άλλες εποχές, ούτε και έχουμε καμιά τρέλα με το καλοκαίρι..Αλλά να…το παιδί μας θύμησε…μας θύμησε πολλά …πολλά παιχνίδια στην άμμο από την παιδική μας ηλικία.

Για να γίνω σαφέστερη. Εγώ το καλοκαίρι το βαριόμουν, με κούραζε η ανυπόφορη ζέστη, ο ιδρώτας, τα στριμώγματα στις παραλίες , η μυρωδιά των ατηλιακών, οι ρακέτες που έπαιζαν οι φίλοι μου και με αποσυντόνιζαν από το διάβασμα της ξαπλώστρας. Περίμενα πως και πως το Σεπτέμβριο. ήταν ο μήνας λυτρωτής για μένα. Άκρως δημιουργικός αγχωτικός και καλοκαιρινός εξίσου… Μου άρεσε λοιπόν το ξεκίνημα του Σεπτέμβρη. Όχι ότι τώρα δε μου αρέσει ..αλλά είπαμε… το παιδί μας μας θύμησε…

Μας θύμησε τί μπορεί να κάνει κανείς με ένα απλό φτυαράκι και ένα κουβαδάκι ή και με τί ποτα από τα δύο. απλώς και μόνο χρησιμοποιώντας τα χέρια του και τα πόδια του. Η Μυρτώ λοιπόν πέταξε από πάνω της τις συμβάσεις της καθημερινότητας (πάνες, παπούτσια ,ρούχα, κοκαλάκια, ) και υιοθέτησε νέες (αντηλιακό, καπέλο, μπλούζα λευκή). Οι νέες συμβάσεις την απελευθέρωσαν. Την έφεραν σε επαφή με τη φύση, με το νερό, τη θαυματουργή άμμο. Θαυματουργή γιατί μολονότι τη δοκίμασε αρκετές φορές, όταν έπεφτε ποτέ δεν έκλαιγε. Απλώς σηκωνόταν και έτρεχε προς άγνωστες κατευθύνσεις. Ήθελε να μυρίσει, να αγγίξει, να δοκιμάσει και τέλος να εκφραστεί με λόγια. Αυτούς τους μήνες λοιπόν η Μυρτώ, η ελεύθερη Μυρτώ έλυσε τη γλώσσα της και μίλησε, είπε πολλά, όχι καθαρά, αλλά αρκετά για να καταλάβω ότι η ελευθερία κινήσεων είναι το μεγαλύτερο ερέθισμα στη ζωή ενός μωρού. Και η μεγαλύτερη επιθυμία στη ζωή ενός ενήλικα. Πάντα, όμως, τα όρια σου χτυπάνε την πόρτα. Σε λίγες μέρες τα σχολεία αρχίζουν και τα όρια μπαίνουν αυτομάτως… Όχι ότι θα σταματήσουν οι βόλτες στη θάλασσα…αλλά θα ξαναρχίσουν οι συμβάσεις…

Έτσι λοιπόν θυμήθηκα, ότι όσο ήμουν παιδί μισούσα το Σεπτέμβριο…


4 responses »

  1. Τί μου έφερες στο μυαλό σήμερα! !
    Είδα την κόρη σου που μυρίζει (θέλει να δοκιμάσει;) τα φύκια..
    Τα φτυαράκια και τα πηγαδάκια στην άμμο..
    Ακόμα οι δικοί μου κλαίνε τα ασημένια μου βραχιολάκια που έθαψα
    και ακόμα ακούω για το κυνηγητό τους γιατί ήθελα να μυρίζω αλλά και να γεύομαι τα πάντα..
    Ο γυρισμός στο σπίτι με ευχάριστη μελαγχολία γιατί μου είχε λείψει παρ όλη την ανεμελιά..
    και αργότερα ο Σεπτέμβρης ..ο πρώτος Σεπτέμβρης..ο άγνωστος με φόβο, αγωνία , χαρά,
    εκπλήξεις , φιλίες, μια μικρή γεύση εισόδου στον κόσμο των μεγάλων..
    Σε κούρασα… είδες τι μου κάνεις;
    Φιλιά πολλά
    🙂

    Μου αρέσει!

  2. Καθόλου δε με κούρασες Ελίτσα!!! Ίσα-ίσα με έκανες κι μένα κοινωνό των παιδικών σου χρόνων. Λοιπόν τα παιδικά χρόνια δε σβήνουν, εγώ , τωρα δα, τα ξαναζώ, με όλη τους τη μεγαλοπρέπεια (κυνηγητό κρυφτό κουβαδάκι λακουβάκια κλπ)
    ένα παραξενο πράγμα έχω επίσης να σου πω και το λέω σε σένα που αγαπάς τα ζώα πολύ.
    Φοβόμουν πολύ τα σκυλιά, με τρόμαζαν, αρνιόμουν να τα χαιδέψω μήπως μου ορμήξουν, αν είναι δυνατόν. Από την άλλη μεριά η κόρη μου τα λατρεύει, δεν τα φοβάται, τους μιλάει, τα ταίζει, τα αγκαλιάζει.Είμαι συνήθως κοντά της και μαθαίνω να τα αγαπάω κι εγώ και να μην τα φοβάμαι. Αρχίζω να πετάω φοβίες, ξαναζώ τα παιδικά μου χρόνια με την κόρη μου και βλέπω με μάτια καθαρά πια, ότι τα ζώα αντιλαμβάνονται το αθώο άγγιγμα και ανταποκρίνονται με αγάπη. Είδες το καλοκαίρι συγκινήσεις;;;Φιλάκια πολλά!!!

    Μου αρέσει!

  3. Επιτέλους σπίτι…η επιχείρηση υπερήλικες, μωρά με μπρατσάκια- κουβαδάκια, βαπτήσια, γκρινιάρες νύφες, αχάριστες αδελφές…πήρε τέλος…ουφ!
    Να έχεις ένα όμορφο Σεπτέμβρη….και πολλά αναθεωρούμε μεγαλώνοντας έτσι δεν είναι;
    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια φθινοπωρινά! 🙂

    Μου αρέσει!

  4. Η επιχείρηση εόχε αίσιο τέλος και χαίρομαι πολύ γι αυτό!!! Εύχομαι ολόψυχα καλή επάνοδο και βέβαια έναν όμορφο Σεπτέμβρη..Και ναι αγαπημένη μου μάγισσα πολλά αναθεωρούμε και βλέπουμε με διαφορετικό μάτι. Τα παιδιά βλέπεις είναι οι καλύτεροι σύμβουλοι.Ευτυχώς που υπάρχουν και μας ανανεώνουν …και δεν βαλτώνουμε..
    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ!!!!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

