Editorial#29 Νερομπογιές σε ακουαρέλλα

Standard

Αλλάζω κατηγορία, αλλάζω θέμα και γράφω για μενα, για τις σκέψεις μου, για την καθημερινότητά μου…

Τίποτα το ιδιαίτερο, αλλά να πως να αρχίσω…Επιλέγω να αρχίσω με ένα συγκρατημένο θυμό, ας πούμε.

Πώς μου τη δίνει να ακούω γονείς στο σχολείο να μαλώνουν το παιδί γιατί λερώθηκε με τις μπογιές ..Πάρα πολύ..Θεωρώ αλλοπρόσαλο να πεις σε ένα παιδάκι στο νηπιαγωγείο : Γιατί λερώθηκες. Εδώ λερωνόμαστε εμείς -οι δασκάλες με κόλλες και μπογιές. Έχουμε καταστρέψει ρούχα, ζακέτες, παλτά από ξυλλόκολλα-και αν δεν ήταν ο διαβολάκος του λεκκέ θα πηγαίναν  στα σκουπίδια. Δηλαδή αντί να ρωτήσουμε τα παιδιά μας, αν πέρασαν καλά, τα μαλώνουμε γιατί λερώθηκαν;;

Μια φορά, παλιά, ήρθε μια μαμά να πάρει το παιδί. Το παιδί έτρεξε με λαχτάρα στη μαμά του, να την αγκαλιάσει. Η μαμά όχι μόνο δεν το αγκάλιασε, αλλά το μάλωσε που λερώθηκε..Βγαίνω έξω κι εγώ..παίρνω το λόγο…και της λέω..

Εμένα με βλέπεις πώς είμαι;;;(Ήμουνα μέσα στις κόλλες και τα νύχια μου ήταν πολύ βρώμικα από τις τέμπερες)Θα μαλώσουμε το παιδί επειδή λερώθηκε;;Είναι δυνατόν;;

Αν δε ζωγραφίσουμε στο νηπιαγωγείο-που και πότε θα ζωγραφίσουμε;;

Κι εγώ μαμά είμαι, αλλά θέλω το παιδί μου να χαίρεται και να πειραματίζεται με τα υλικά..Θέλω να βλέπω πως μπορούν να μεταμορφωθούν τα υλικά σε ζωγραφιά..Θέλω να γελάσω και να παίξω με το παιδί…Στο κάτω-κάτω και μένα έχουν ανοίξει τα χέρια μου από τα πλυσίματα-δεν το κάνω θέμα-ήμαρτον!!!!

Αφήστε τα παιδιά να ζωγραφίσουν και βγάλτε τα τραπεζομάντηλα τα κοφτά και τα λοιπά…Δώστε λίγο χώρο στο παιδί να εκφραστεί!!

Να με συγχωρείτε αγαπημένες και αγαπημένοι , αλλά είναι μερικά πράγματα που με νευριάζουν..


12 responses »

  1. Α! Έτσι σε θέλω, νευριασμένη και καλά κάνεις να τα χώνεις στις μητέρες…άκου λερώθηκες!!!
    Θυμάμαι τα παιδιά μου όταν πήγαιναν στο νήπιο τους φορούσαν κάτι πλαστικές χρωματιστές ποδιές και του έδιναν και καταλάβαιναν, ειδικά με τις δακτυλομπογιές και αν δεν υπάρχουν τέτοιες ποδιές…ας μη τα ντύνουν μοντελάκια!!!
    Ναι, να γράφεις και τέτοια…όλο και κάποια «μανιακή» θα σε διαβάσει!
    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια Χ3!!! 😆

    Μου αρέσει!

    • Ε ναι πια νισάφι!!!Αν στο νηπιαγωγείο δεν έχουνε ποδιές-όπως λες.Η λύση είναι η φόρμα!!!Φόρμα κι ας σκιστεί στο διάλειμμα και ας λερωθεί με χρώματα!!!Η ζωγραφική είναι έκφραση…Την ώρα που εκφραζονται τα παιδιά δεν πρέπει να είμαστε να είμαστε κέρβεροι, αλλά υποστηριχτές!!!Εδώ να σου πω Καλή Μας Μάγισσα εγώ λερώνομαι συνέχεια. Δεν μπορώ να απαιτήσω απο το παιδί μου και από τα παιδιά του κόσμου, να μην λερώνονται-είναι άδικο!!!!!!!!
      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ!!!!!!!!!!!

      Μου αρέσει!

  2. Επειδη το έχω αντιμετωπίσει πολλάκις κι εγώ ένα τους λέω και δεν έχω πάρει ποτέ απάντηση : » Άν το παιδί γυρίσει στο σπίτι χωρίς λεκέ, πάει να πει ότι σήμερα δεν έμαθε τίποτα». Άν δε μάθει μέσω της αφής,αν δεν παίξει,αν δεν εκφραστεί,πως θα αναπτύξει την λεπτή-αδρή κινητικότητα,πως θα συνδέσει έννοιες ; Ένα παιδί στη γυάλα,δε βλέπει παρά μόνο τον κοσμο έξω απ’αυτό…

    Μου αρέσει!

  3. Μα τι κρίμα, να πλένουμε ακόμη στο χέρι! Κάποιος ας ανακαλύψει το πλυντήριο τέλος πάντων!!! Αίσχος!
    Είναι μεγάλη αλήθεια αυτό που λες πάντως, θυμάμαι στη σχολή, στο μάθημα εικαστικών, μας είπαν να φέρουμε ακουαρέλες και τέμπερες. Φαντάσου πως το 75% των κοριτσιών δεν ήξερε να κρατάει το πινέλο! Δεν τους είχε αφήσει ποτέ κανείς να ζωγραφίσει στο σπίτι, μήπως και λερώσουν! Μου έκανε φοβερή εντύπωση, γιατί εγώ ζωγράφιζα από 2 χρονών με πινέλα! Επίσης, την ίδια ένσταση έχω και με την πλαστελίνη. Πολλές μαμάδες δεν αφήνουν τα παιδιά τους να παίξουν με πλαστελίνη για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Αν ήξεραν τι στερούν από τα παιδιά τους!
    Φιλιά και υπομονή!
    Υ.Γ.: Η κόρη σου πάντως δείχνει να το ευχαριστιέται!!!

    Μου αρέσει!

    • Η ζωγραφική με διάφορα υλικά, αλλά και η πλαστελίνη που λες, είναι ανάγκη, όχι μια δραστηριότητα των παιδιών για να περάσει η ώρα!!!Οπότε πρόβατό μου έχεις δίκιο-απόλυτο δίκιο και για την πλαστελίνη, τον πηλό και διάφορα άλλα υλικά. ¨οντως η κόρη μου το ευχαριστήθηκε και θα το κάνουμε πολύ συχνά!!!!!!

      Μου αρέσει!

  4. Πέστα, πέστα, βγάλτα από μέσα σου! Και να λες και καμια κουβέντα στους «καθως πρέπει» γονείς που θέλουν τα παιδιά τους ατσάλάκωτα σαν μπιμπελό στο ράφι, αντί να πούνε «λερωθείτε άφοβα»!
    κι άλλα τέτοια θέλουμε

    http://newagemama.com

    Μου αρέσει!

    • Ξέρω, εκ των προτέρων, newage μανούλα ότι το κείμενο είναι λιγάκι αιχμηρό..
      Αλλά η ζωγραφική για τα παιδιά είναι σαν την αγωγή φαγητού στα βρέφη…Πώς θα μάθει να τρώει μόνο του, αν δε λερωθεί. Δηλαδή πως θα φάει τη σούπα αν δεν πέσει κάτω η μισή-για να μην πω όλη;;
      Έτσι και με τα χρώματα πως θα εκφραστεί το παιδί, αν του κόψουμε τη φόρα;;
      Όλες μανάδες είμαστε και όλες βάζουμε πλυντήρια, κάθε μέρα..Και τί να γίνει δηλαδή;;να βάλουμε τα παιδιά σε γυάλες;;
      Θα παίξουν, θα λερωθούν, θα φάνε, θα λερωθούν, θα ζωγραφίσουν , θα λερωθούν.Έτσι πάει το θέμα.Ούτε το σπίτι μπορούμε να έχουμε όλη μέρα στην εντέλεια..αφού δεν έχεις δει, μαζεύουμε τα παιχνίδια το μεσημέρι και τα απόγευμα, γίνεται το σπίτι παιδότοπος..Παιδιά είναι!!!!

      Μου αρέσει!

  5. Μια δικιά μου μαμά (β’ τάξη) δεν αγόρασε στην κόρη της ΜΑΡΚΑΔΟΡΟΥΣ για να μη λερωθεί!!!! Καθόλα συνεργάσιμη η μαμά, αλλά αυτό το κόλλημα δεν το κατάλαβα ποτέ και μάλιστα, ξέχασα να της το επισημάνω! Εικονογραφούμε βιβλία και η μικρή ζωγραφίζει μόνο με ξυλομπογιές!

    Μου αρέσει!

    • Είδες Μαριλία είναι κάπως άσχετη αυτή η συμπεριφορά..Από τη μία ενισχύουμε τη μαθησιακή διαδικασία και από την άλλη την αποδυναμώνουμε!!!
      Μου έχει τύχει βέβαια περιστατικό το παιδί να σιχαίνεται να πιάσει πλαστελίνη και δεν επέμεινα, απλώς την αντικατέστησα με πηλό και έπιασε. Τώρα με τους μαρκαδόρους..τίνα πω…Αφού βγαίνουν με μια πλύση και στο κρύο νερό γιατί να μην τους χρησιμοποιήσει το παιδί;;Για τέμπερες ούτε συζήτηση να υποθέσω…

      Μου αρέσει!

  6. Αυτό ανήκει σίγουρα στα «κλασσικά εικονογραφημμένα» του Νηπιαγωγείου. Εγώ έχω σταματήσει εδώ και χρόνια να ασχολούμε με το συγγεκριμένο θέμα. Άλλωστε το πως θα δουλέψει ένα παιδί στο Νηπιαγωγείο θα το καθορίσω εγώ γιατί γι’ αυτό σπούδασα και γι’ αυτό με πληρώνουν. Εάν δεν αρέσει σε ένα γονιό μπορεί να το φέρνει ντυμένο με στολή. Όμως μπογιές και πλαστελίνες θα πιάσει! Τουλαχιστον στη δική μου τάξη;) Φιλιά και από μένα χαρταετέ!

    Μου αρέσει!

    • Ναι, ναι!!!!!!Σίσουρα στα κλασσικά εικονογραφημένα, όπως λες!!!Και βέβαια συμφωνώ με την αντιμετώπισή σου, απλώς εμένα με εκνευρίζει αυτή η κατάσταση…
      Δηλαδή όταν ασχολούμαστε με τα παιδιά, τα παιδιά λερώνονται, όταν δεν ασχολούμαστε, είμαστε αδιάφορες..Να κάνουμε μάθημα με μέιλ τότε, που δε λερώνει…χαχαχαχαχαχα!!!!

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

