Διατροφή-φωτορεπορτάζ-επιλεγμένες δραστηριότητες

Standard

Γιατί επιλεγμένες , θα μου πείτε..Μα γιατί δεν κουβαλούσα τη φωτογραφική μηχανή όλη την εβδομάδα μαζί μου κι έτσι θα παρουσιαστούν μερικές επιλεγμένες δραστηριότητες..

Την προηγούμενη εβδομάδα τα παιδιά είχαν φτιάξει ένα κέικ για να κεράσουν τους φίλους τους στο απογευματινό μας αποκριάτικο πάρτι..

Κατηγοριοποιήσαμε τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε στις πέντε οικογένεις τροφίμων και ανακαλύψαμε ότι ένα κέικ σπιτικό είναι δεν είναι μόνο υγιεινό, αλλά και πολύ θρεπτικό

Μιλήσαμε για τις βιταμίνες, διαβάσαμε ποιήματα, μικρά θεατρικά και κόψαμε από περιοδικά διάφορα τρόφιμα. Έπειτα φτιάξαμε έναν πίνακα και κατατάξαμε τα τρόφιμα στις αντίστοιχες βιταμίνες. Ανακαλύψαμε ότι πολλά τρόφιμα μπορεί να περιέχουν πολλές βιταμίνες αλλά και μεταλλικά ιχνοστοιχεία.

Διαβάσαμε την ιστορία της Βασίλισσας μηχανής και φτιάξαμε τους βοηθούς του ανθρώπινου σώματος: Βιταμίνες, πρωτείνες, μεταλλικά ιχνοστοιχεία, λιπίδια

και το πατρόν εδώ:

Φτιάξαμε μεγάλα και μικρά λαχανικά τους κολλήσαμε χαρακτηριστικά και τα κρεμάσαμε τα σκοινάκια μας

Φτιάξαμε τις ατομικές μας μεσογειακές πυραμίδες διατροφής

Φτιάξαμε τους μάγειρες

και το πατρον εδώ:

Παίξαμε κουκλοθέατρο χρησιμοποιώντας κείμενο από το παρακάτω βιβλίο:

και χρησιμοποιήσαμε αυτές τις κουκλίτσες:

Κάναμε ασκήσεις φωνολογικής επίγνωσης αντιστοιχίζοντας εικόνες από τρόφιμα με το αρχικό τους γράμμα:

Επίσης μελετήσαμε:

–σύνθετες λέξεις με τρόφιμα, αυγο+λεμόνι, ψωμι+τυρί, αλάτι+πιπέρι, ρύζι+γάλα

–αινίγματα, παροιμίες και μεταφορικές εκφράσεις

–διαβάσαμε παραμύθια για τη διατροφή

9 responses »

  1. ΓΕΙΆ ΣΟΥ .ΠΑΡΑΤΗΡΏ ΟΤΙ ΠΡΟΣΕΓΓΊΖΟΥΜΕ ΜΕ ΙΔΙΟ ΤΡΌΠΟ ΠΟΛΛΆ ΘΈΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΌ ΜΟΥ ΑΡΈΣΕΙ ΠΟΛΎ.ΑΝ ΘΕΣ ΜΙΑ ΕΠΈΚΤΑΣΗ ΠΟΥ ΚΆΝΩ ΣΤΟ ΘΈΜΑ ΕΊΝΑΙ ΌΤΙ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΉ ΠΥΡΑΜΎΔΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΌΥΡΓΟΎΜΕ ΜΕ ΦΩΤΟΚΟΛΛΆΖ ΑΦΟΥ ΠΑΊΞΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΌΝΕΣ ΣΤΟ ΠΑΤΩΜΑ .ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ ΚΟΛΛΑΖ ΕΙΝΑΙ Α3 ΤΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΤΟΥ ΣΟΥΠΛΑ ΝΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΦΑΓΗΤΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ,ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΖΗΤΟΥΝ.ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΜΑΜΑΔΕΣ ΟΤΙ ΒΟΗΘΗΣΕ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΕ ΤΙΣ ΔΙΜΕΡΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ .Α! ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ ΚΛΛΑΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ ,ΠΟΙΗΜΑΤΑΚΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ Ή ΣΧΟΛΙΑ -ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.ΕΤΣΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΜΑΣ .ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    Μου αρέσει!

    • Πιτσίνα πολύ ωραίο, μου άρεσε πολύ αν δεν το κάνω φέτος πάει σίγουρα του χρόνου!!!!!!!
      Να σε ρωτήσω;;;
      Δουλεύεις στη Ηλεία είπες;; Την πέμπτη 17 μαρτίου, έχουμε την Ημερίδα για τα μαθηματικά, θέλεις να συναντηθούμε;;Να μου τα πεις κι από κοντά;;Η φάτσα μου είναι στο άβαταρ μου και φοράω στρογγυλά γυαλιά μυωπίας!!!!

      Μου αρέσει!

      • Ευχαριστώ για την ανταπόκριση.Όντώς είμαι απο Ηλεία ,απο χωριό κοντά στο Πύργο.Δυστυχώς- δυστυχώς κατεβαίνω στις μεγαλες γιορτές .Εργάζομαι Πειραιά σε Δ . νηπ. .Αν ποτέ βολέψει θα χαρώ πολύ.Προς το παρόν μπορείς να έρχεσαι για καφεδάκι απο το μπλογκοσπιτάκι μου .Μπορεί να σου αρέσει.Απο τι φαίνεται έχουμε πολλά να πούμε…

        Μου αρέσει!

  2. Α! Χρησιμοποίησε φρέσκα φρούτα και λαχανικά που θα σου φέρουν τα παιδάκια και δώσε τους σπίρτα ή πινεζούλες -με επίβλεψη- ,σύρμα πίπας κλπ υλικά και ενθάρρυνε τα να φτιάξουν τους κατοίκους της ¨¨φρουτολαχανούπολης ¨¨.Παρατήρησε τα την ώρα που θα παίζουν ζωντανεύοντας τους ήρωες τους. Θα βγάλεις πολύτιμα συμπεράσματα.. .Παρατήρησε πόσο ενθουσιάζει τα παιδιά η χρήση φυσικού υλικού της καθημερινότητάς τους .Και μην σε προβληματίζει τι θα γίνει όταν σαπίσουν. Αν δεν επιλέξεις να τα πάρουν αυθημερόν στο σπίτι , τόοοτε θα βγεί ένα υπέροχο θέμα μελέτης περιβάλλοντος- φυσικής και ζωής. Ενα μαθημα για το πως όλα ολοκληρώνουν τον κύκλο τους σε αυτή τη ζωή, για να αρχίσουν όλα παλι απο την αρχή.Και φυσικά το συμπέρασμα αυτο το επεκτείνουμε και στα ανθρώπινα όντα, όσο σκληρό κι αν νομίζουμε ότι θα τους φανεί.Στα παιδιά δεν κρύβουμε την αλήθεια .
    Ελπίζω να τα βρίσκεις χρήσιμα και να μη σε κούρασα.

    Μου αρέσει!

  3. Βάλια μου,ωραίες ιδέες όπως πάντα! θα χρησιμοποιήσω φυσικά (χαχαχα) μερικές!
    ξεκινήσαμε χτες..φτιάξαμε 6 σπιτάκια διατροφής ,για κάθε ομάδα …
    Δυστυχώς έκλεισε η φωνή μου και λείπω σήμερα,αλλά πάντως ενθουσιάστηκαν & συμμετείχαν..

    Να ρωτήσω δεν κατάλαβα , ποιο είναι το βιβλίο από το οποίο φτιάξατε τους βοηθούς του ανθρώπινου σώματος??

    φιλάκιαααααα

    Μου αρέσει!

    • Το βιβλίο είναι αυτό το ροζ με την πασχαλίτσα:
      Προσοχη: Καλή Διατροφή για σωστή ανάπτυξη, εκδόσεις Φλουδάς. Ανήκει σε μια σειρά βαλιτσάκι που αγόρασα, αλλά πιθανόν να πωλείται και μεμονωμένα!!!Μου αρέσουν και μένα τα σπιτάκια της διατροφής είναι πολύ ωραία…Θα τα κάνω του χρόνου…φέτος στο σχολείο δεν έχουμε και πολλά υλικά και δουλεύουμε με κομματάκια και πρώτη φορά στα χρονικά δεν πατάω κομματάκια από χαρτόνι…
      Φιλάκια Αντωνία μου και πολλά περαστικά…Καλή ανάρρωση και αφωνία!!!!!!!!

      Μου αρέσει!

  4. Από υλικό δύσκολα,ε? εγώ λόγω ότι δουλεύω σε παιδικό,πάντα είχαμε πρόβλημα,από όταν ξεκίνησα… ευχαριστώ πολύ,δεν κατάλαβα ότι ναναι σήμερα.

    θα το αγοράσω ,πιστεύω να το βρω. φιλάκια ,καλό σας βράδυ!!!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

