Βήματα για τη Ζωή 22-24

Standard

Από την περασμένη Παρασκευή συνεχίζουμε να προχωράμε τα βήματα, παρά τις αρρώστιες που προέκυψαν σε μας και τα παιδιά της ομάδας μας. Ξεκινήσαμε με το μάθημα 22 για τον εσωστρεφή χαρακτήρα και τα κρυμμένα του μυστικά, φτιάξαμε φατσούλες εσωστρεφών χαρακτήρων, αλλά η φωτογραφία πραγματικά τις αδικεί, οπότε δεν τις ανεβάζω. Στη συνέχεια φτιάξαμε μυστικές ζωγραφιές τις οποίες κλείσαμε σε ένα θησαυροφυλάκιο. Το κλειδί του θυσαυροφυλακίου κρατάει με τα δόντια του το τερατάκι της τάξης.

Φωτογρ. 1287 Φωτογρ. 1288 Φωτογρ. 1291

Στο 23 κάναμε έναν κατάλογο με τα αγγίγματα στα οποία το σώμα μας λέει ναι και στα αγγίγματα στα οποία το σώμα μας λέει όχι

Φωτογρ. 1292

Αφού τα χωρίσαμε τα αγγίγματα πήγαμε στη διπλανή αίθουσα να παίξουμε. Ξεκινήσαμε το παιχνίδι περπατώντας στο χώρο. Με το σταμάτημα τα παιδιά έκλειναν τα μάτια τους και κάποιο από αυτά τους έσπρωχνε ελαφρά. Τα παιδιά , μετά από αυτό το άγγιγμα έπρεπε να κάνουν κάποιον ήχο. Όταν τέλειωσε αυτή η άσκηση μαζευτήκαμε στον κύκλο για να μιλήσουμε γι αυτό το άγγιγμα. Το κάθε παιδί μιλούσε για τα συναισθήματα που του προκάλεσε το σπρώξιμο και προσπαθούσε να μαντέψει ποιό παιδί ήταν αυτό που έσπρωχνε.

Φωτογρ. 1293 Φωτογρ. 1296

Έπειτα τα παιδιά έγιναν ζευγαράκια

Φωτογρ. 1298 Φωτογρ. 1299 Φωτογρ. 1301

Στο πάτωμα λοιπόν κάναμε διάφορες ασκήσεις αγγιγμάτων, αγκαλιά, χάδι κλπ. Συνεχίσαμε τα παιχνίδια με μία μαγική άσκηση εμπιστοσύνης. Το κάθε μέλος του ζευγαριού εναλλάξ προσπαθούσε να οδηγήσει με την παλάμη του το άλλο σε διάφορες κατευθύνσεις.

Φωτογρ. 1303 Φωτογρ. 1305 Φωτογρ. 1308

Έπειτα παίξαμε με το ζάρι των αγγιγμάτων. Είναι ένα ζάρι το οποίο  αντι να έχει αριθμούς, έχει φωτογραφίες αγγιγμάτων.

Φωτογρ. 1309 Φωτογρ. 1351

Το κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και …

Φωτογρ. 1310 Φωτογρ. 1311

δίνουμε ένα φιλί, ή μια αγκαλιά, ή ένα χάδι κλπ

Στο 24 παίξαμε πολλά παιχνίδια με τις λέξεις ΝΑΙ και ΟΧΙ.

Καταρχήν ύστερα από ψηφοφορία αποφασίσαμε ότι θα έχουμε έναν κώδικα για τις συγκεκριμένες λέξεις. Όταν θέλουμε να πούμε ΝΑΙ θα κάνουμε αυτό

Φωτογρ. 1317

και όταν θέλουμε να πούμε ΟΧΙ θα κάνουμε αυτό

Φωτογρ. 1318

ήταν μια ιδέα των παιδιών, ψήφισαν την κίνηση που θα τους δυσκόλευε λιγότερο και αποκτήσαμε και δικούς μας κώδικες επικοινωνίας.

Επίσης παίξαμε το γνωστό παιχνίδι ΝΑΙ και ΟΧΙ.

Δηλαδή δεν έπρεπε να πούμε ναι και όχι. Οπότε μπήκαμε στη διαδικασία να χρησιμοποιήσουμε κι άλλες λέξεις, όπως βεβαίως, μάλιστα καθόλου κλπ.

Έπειτα τους είχα γράψει εγώ μια ιστορία και τα παιδιά έπρεπε να τη συνεχίσουν. Η ιστορία είχε ως εξής:

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα ξωτικό, Ο Φούκ. Δε μπορούσε να μιλήσει με ολοκληρωμένες προτάσεις και απαντούσε συνήθως με ΝΑΙ, όταν συμφωνούσε και με ΟΧΙ, όταν διαφωνούσε. Η μαμά του η Φούκα Φουκ τον ρωτούσε π.χ

-Φουκ, θέλεις μακαρόνια με κιμά για μεσημεριανό;;Κι εκείνος απαντούσε: «Ναι». ¨Οταν δεν του άρεσε το φαγητό απαντούσε: «¨οχι».

Ο Φούκ είχε πολλούς φίλους στο σχολείο και στη γειτονιά, παρόλο που είχε αυτή την ιδιαιτερότητα.

Αλλά μια μέρα καθώς πήγαινε στο σχολείο και τραγουδούσε με το φίλο του, τον Τόκα-Φούκα-Φουκ το αγαπημένο του τραγούδι: Στην αγάπη λέμε ΝΑΙ, στη φιλία λέμε ΝΑΙ κλπ., παρουσιάστηκε μπροστά στα μάτια τους το κακό και γιγάντιο ξωτικό Μιν-Μιν Φουκ…

Τα παιδιά απάντησαν με ζωγραφιές στη συνέχεια της ιστορίας. Τις κόψαμε μαζί και συνθέσαμε τα ακόλουθα:

Φωτογρ. 1321 Φωτογρ. 1323 Φωτογρ. 1324

Τους φίλους λοιπόν της ιστορίας σώζει ένας μασκοφόρος σουπερ ήρωας που τους παίρνει μακρυά από το γιγάντιο ξωτικό και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα. Αυτή η ιστορία ήταν η καλύτερη αφορμή να μιλήσουμε για bullying στην αυλή του σχολείου. Διότι ναι στις ιστορίες μπορεί κάποιος σούπερ ήρωας να σώσει κάποιον από τον κίνδυνο, στην αληθινή ζωή όμως τί γίνεται; Έτσι επαναφέραμε την κουβέντα μας και στα αγγίγματα στα οποία το σώμα μας λέει ναι και όχι αντίστοιχα, ανάλογα τις περιπτώσεις. Αυτά

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s