Ήδη από την έναρξη του προγράμματος τα παιδιά διαλέγουν τη θέση που θα καθίσουν στην παρεούλα ( κάθε μέρα και άλλη θέση) με την τυχαία επιλογή ζώου. Έχουμε πλαστικοποιήσει κάρτες από ζωάκια εις διπλουν, τις οποίες έχουμε κολλήσει στα παγκάκια. Τις υπόλοιπες, τις έχουμε τοποθετήσει σε ένα κουτί , μέσα από το οποίο τα παιδιά τρυχαία διαλέγουν μια θέση και κάθονται. Κάθε μέρα το παίζουμε αυτό το παιχνίδι, οπότε κάθε μέρα έχουν διαφορετική θέση και βρίσκουν άλλα άτομα να αλληλεπιδράσουν.
Το πέμπτο μάθημα από το βιβλίο, μας άρεσε ομολογουμένως πολύ, διότι είχε πολλά παιχνίδια τα οποία ευχαριστηθήκαμε, αρχής γενομένης από τη βοηθό μας
Είναι το γνωστό παιχνίδι «Κάντε , ότι κάνω». Μαζί μου είχε προηγηθεί το παιχνίδι Κάνε, μην κάνεις, αν πω, οπότε η βοηθός μας προσπάθησε να κάνει το ίδιο με τους φίλους της.
Παιχνίδια «Κάνε ότι κάνω» με «εμψυχωτη», με ζευγάρια όρθιοι, με ζευγάρια αντικρυστά στην παρεούλα.
Λοιπόν μετά από αυτά τα ωραία παιχνίδια, ήρθε η ώρα για μια μικρή θεατρική παράσταση. Διαβάσαμε το ποίημα του Γιώργου Μαρίνου, Κλόοουν. Παίξαμε, το απαγγείλαμε, μπήκαμε στη θέση του κλόουν
Αμέσως μετά παίξαμε το παιχνίδι με το «ξεπάγωμα'», οπότε χρειαστήκαμε την αίθουσα ύπνου.
Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες η μία αντικρυστά στην άλλη . Η βοηθός κάνει κινήσεις και οι υπόλοιποι ακολουθούν. Κάποια στιγμή παγώνουν σε μία στάση. Οι αντικρυνή ομάδα σηκώνεται. Τα παιδιά πρέπει να πάρουν την ίδια στάση με τους «παγωμένους » για να «ξεπαγώσουν». Αλλάζουν ρόλους.
Στο επόμενο μάθημα για τη διαχείριση περισπασμών, γράψαμε μηνύματα στους αγαπημένους μας φίλους
Παίξαμε κουκλοθέταρο με τις κούκλες των βημάτων, τον Γκίλμπο και τη Μελίτσια
Φτιάξαμε ένα τηλέφωνο για τις καθημερινές διαχειρίσεις περισπασμών μέσα στην τάξη
Παίξαμε χαλασμένο τηλέφωνο και παίξαμε επίσης το τηλέφωνο σε ζευγάρια με τη δημιουργία περισπασμών από τα άλλα παιδιά, για να δούμε αν η επικοινωνία καθίσταται ομαλή
Στο τέλος από τους πολλλούς περισπασμούς τα παιδιά ήρθιαν πολύ κοντά για να ακούσουν το ένα , το άλλο.
Παίξαμε και το παιχνίδι «Πομπός-δέκτης΄παράσιτα» καθυπόδειξιν του βιβλιου των βημάτων για τη ζωή. Χρησιμοποιήσαμε μερικές σύνθετες λέξεις. Μία κάθε φορά. Η ομάδα πομπός έπαιρνε το μήνυμα σε φάκελο, το «διάβαζε» και έψαχνε τρόπους να περάσει τα παράσιτα, μια άλλη ομάδα παιδιών που θα εμπόδιζε τον πομό να μεταδώσει το μήνυμα. Ο δέκτης σε κάθε περίπτωση ( η Τρίτη ομάδα) έπρεπε να καταλάβει το μήνυμα ανεξάρτητα από τις παρεμβολές και να πει τη λέξη.
βαλιαααα…βραβειακι http://tanipiataxidevoun.blogspot.gr/2013/11/blog-post_12.html
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Ευχαριστώ πάρα πολύ Ντίνα μου , να είσαι πάντα καλά!!!
Μου αρέσει!Μου αρέσει!